torstai 5. tammikuuta 2012

Miksi ovet ei aukene meille...

.... onko rotumme syytä tää? Kaupoissa liukuovet ei ikinä aukene minulle. Joudun nolona pomppimaan siinä edestakaisin, ennen kuin ne pirulaiset havaitsevat allekirjoittaneen ja avautuvat vaikeasti kitisten. Ongelma on sama kaikissa kauppakeskuksissa, hypermarketeissa ja tavan pikkukioskeissa. Ilmeisesti minä olen niin alhainen ihminen, ettei ovi vaivaudu minun edessäni avautumaan. Vai aavistaakohan se, että minulla ei ole suunnilleen koskaan rahaa (paitsi palkkapäivänä) ja ostelen surutta luotolla taas seuraavaan palkkapäivään saakka...

Tähän voisi oikeastaan siteerata samaa laulua "mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu, onko niin ettei niittää voi siitä, mihin koskaan ei kylvetty"... Minulle ei nimittäin ole todellakaan kylvetty tuota rahan säästämisen ja järkevän käytön siementä koskaan. Olen varmaan maailman holtittomin rahan käyttäjä. Palkkapäivänä kun maksaa laskut, niin rahat riittää juuri ja juuri seuraavat kaksi viikkoa. Loput kaksi viikkoa sitten kituutellaan miten kuten seuraavasta palkkapäivästä haaveillen ja kierre jatkuu, kun seuraava palkka lopsahtaa tilille. Voisikohan niitä rahansäästösiemeniä ostaa jostain?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti