lauantai 14. tammikuuta 2012

Lauantai, 14. päivä = huonon onnen päivä

Kaikki sanovat, että perjantai 13. päivä on aina huonon onnen päivä. Ei sillä, ei se eilispäiväkään nyt ihan loistavasti mennyt, mutta paljon parempi se oli kuin tämä päivä tähän asti.

Olin tänään pitkästä aikaa tuuraamassa paikallisella huoltoasemalla jonkun tyypin sairauslomaa ja totta kai, juuri silloin kun minä olen töissä, on aivan helvetillinen kiire ja kaikkea mahdollista sattuu ja tapahtuu. Ensinnäkin pillimehut olivat loppu ja sain kuulla ainakin viideltä äidiltä kamalaa marmatusta, kun hänen pikku Sulevinsa tai Jaana-Marjukkansa ei nyt saa pillimehua. No ei se vittu minun vikani ole, jos niitä ei ole tukusta tullut tilauksesta huolimatta, vaan sen tukun vika. Voi soittaa ihan rauhassa Kesprolle ja valittaa...

Seuraavaksi tuli naispuoleinen henkilö aivan järkyttävän lottolappukasan kanssa ja niitä piti sitten tarkistella ja uusia. Siihen meni tietysti ihan helvetisti aikaa, kun ne laput olivat tosi ruttuisia, eikä se kone meinannut millään lukea niitä. Ja jono kasvaa. Sitten se perkeleen pässinpää olisi halunnut tehdä jotain ihme monivetoa ja minun olisi pitänyt hänelle sellainen tehdä. Minä rehellisenä ihmisenä tunnustan, että valitettavasti en osaa, on jäänyt se osa Veikkaus-koulutuksesta vissiin käymättä. Akka alkaa valittamaan, että on minun vaan se nyt osattava tehdä, kun hän on oikein varta vasten sen takia tullut kaupunkiin. Onneksi työkaveri tuli pelastamaan ja neuvoi miten homma tapahtuu...

Vuorotililtyksessä oli 50 € heittoa, joku perkele (en minä) oli lyönyt lounasseteleitä lahjakortteihin ja kaiken hyvän päälle se tilittäjä unohti vaihtaa tilityksen jälkeen vuoron, joten kassa tulee olemaan aivan sekaisin nyt illalla lopputilityksessä. Onneksi minun ei tarvitse sitä enää laskea. Vihoviimeisenä, muttei vähäisimpänä, Veikkaus-kone kaatui. Se ei enää ottanyt yhteyttä palvelimeen. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun illalla on taas astetta suuremman luokan potti (10 miljoonaa), niin niitä loton tekijöitähän ei ollut yhtään kappaletta... Onneksi yhteys palasi vajaan puolen tunnin jälkeen, mutta sain aika monta syyllistävää katsetta, ihan kuin yrittäisin pelata mahdollisen voittopotin itselleni. Tein toki itsekin lottoa, josko tämä tästä riemuksi muuttuisi... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti