keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Soittoajat mai ääss

Kävin kuukausi sitten kykenelokisessa tutkimuksessa tuolla Mikkelin keskussairaalassa 9.1.2013. Tulokset tutkimuksista luvatiin kuukauden sisään. En ollut erityisen luottavainen lupaukseen, mutta yllätyin iloisesti. Vain 3 päivää luvatun ajan jälkeen sain epikriisin kotiini postitettuna. Iloinen yllättyneisyyteni hävisi kuitenkin kuin tuhka tuulee, kun havaitsin, että en ymmärtänyt saamastani kirjeestä muuta kuin sen, että se oli osoitettu minulle ja sen, että tiesivät pirulaiset sosiaaliturvatunnukseni. Kaikki muu meni niin reippaasti yli hilseen, ettei ihan hetkeen ole mennytkään.

Kääntelin kirjettä aikani ja oletin, että jostain putkahtaisi lappunen, jossa sanottaisiin jotain suomenkielellä. Ei ollut. Ei perkele ollut edes puhelinnumeroa, johon soittaa! Kyllä nyt perkele pitäisi olla joku lappu, missä sanotaan, että "mikäli Teillä on jotain kysyttävää tutkimustuloksistanne, niin ottakaa yhteyttä numeroon 1234  ja soittoajat, milloin voi soittaa".

Tosin, ei kai niitä soittoaikoja niihin lappuihin kannata kirjoittaakaan, koska... Kaivoin sitten internetin ihmeellisestä maailmasta MKS:n Naistentautien  poliklinikan soittoaikatiedot ja puhelinnumeron. Lapussa luki, että soittoaika on ma-to klo 8.00 - 8.30 ja 14.00-15.00, pe 8.00 - 8.30. Ihan selkeät ajat ei siinä mitään, mutta kun siellä ei vastattu puhelimeen! Eilen yritin soittaa klo 14-15 välisenä aikana ainakin kymmenen kertaa nummeroon. Joka kerta puhelin hälytti aikansa ja sen jälkeen piipitti hetken ja ilmoitti, että numero ei vastaa. Kertaakaan luuri ei tuutannut varattua. 14.59 soitin viimeisen kerran, puhelin hälytti n. 3 kertaa, jonka jälkeen naksahti vastaaja päälle, jossa ystävällisesti kerrottiin naistentautien poliklinikan soittoajat sairaanhoitajille. Kiitos vain, tiesin ne kyllä.

Tänä aamuna yritin soittaa 8.00 - 8.30 välisenä aikana noin 25 kertaa. Joka kerta puhelin tuuttasi varattua. Hälytyskellot alkoivat kilkattaa, miksi näin aamulla tuuttaa varattua, mutta eilen iltapäivällä ei? Iltapäivällä yritin taas soittaa. Kolmannen yrityksen jälkeen vastataan. Esitän asiani. Saan vastaukseksi, että sairaanhoitaja ei ole tällä hetkellä paikalla, eikä ole ollut eilenkään, siksi puhelimeen ei ole vastattu ja voisinko soittaa huomisaamuna uudestaan...

Kyllä minä nimittäin niin mieleni pahoitin tästä tapahtumasta. Jos sairaanhoitaja ei ole paikalla, niin eikö hemmetti siihen numeroon saa jotain viestiä/soitonsiirtoa, että puhelinajat tältä päivältä peruttu, ettei tarvitse turhanpäiten rinkutella??? On se duuni meikäläiselläkin, eikä nyt välttämättä olisi aikaa jonotella luurin päässä turhan päiten! Missä on asiakaspalvelu, meillä potilailla eli asiakkaillakin on tunteet! Mistä minä voin tietää onko minulla tappava tauti vai ei, kun en ota latinankielestä tolkkua ja kukaan ei edes vaivaudu selvittämään asiaa minulle? Onko ihme, että lääkärit/hoitajat ja ne potilaat karkaavat yksityisille, kun eivät saa edes yksinkertaisinta palvelua? No ei ole! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti