lauantai 23. kesäkuuta 2012

Vaihtoehtojuhannus

Olemme edelliset viisi juhannusta viettäneet enemmän tai vähemmän samalla porukalla tietyllä mökillä syöden, juoden, saunoen ja mölkkyä pelaten. Viime vuosina porukan kersojen (ei siis minun ja miehen) lukumäärä on kasvanut eksponentiaalisesti, joten mökkiparka on käynyt auttamatta pieneksi ja epäkäytännölliseksi. Tänä vuonna erinäisten sattumien summien kautta jouduimmekin sitten viettämään vaihtoehtojuhannusta, nimittäin juhannusta kotioloissa.

Voin kertoa, että on ollut muuten outoa! Eilen olin päivän töissä ja illan istuimme Miehen kanssa parvekkeella maailmaa parantaen. Menimme jo ennen puolta yötä nukkumaan ja aamulla herättiin jo ennen yhdeksää. Tosi outoa. Tänään kävimme sitten katsomassa kaveripariskunnan uutta taloa ja grillasimme samaisen pariskunnan kotona. MINÄ olin kuskina, mitä ei todellakaan kovin usein tapahdu! Mies juopotteli ystävämme J:n kanssa (normitoimintaa hänelle) ja minä leikin pariskunnan tyttären A:n kanssa (3v) ja vahdin siinä sivussa L-poikaa (6kk) . Rouva M puolestaan teki meille koko köörille ruokaa. Molemmat skidit ovat meneviä tyyppejä ja oikein lutuisia ihmistaimia, mutta L:llä on paha refluksi, joten tyyppi ykäilee vähän tasalta ja puolelta. Olin siis jo ennen  ruokailua ylt'ympäriinsä puklussa, varpaanvälejä myöten. Voin kertoa, että yrjö varpaanvälissä  on melko vinkeä tunne...

Äh, eksyi taas sivuraiteelle. Siis tehtiin joo hyvää ruokaa ja syötiin nassut täyteen. Olin valmistellut meille naudan sisäfileet käristettäviksi grilliin ja tuli muuten hyvää! Lisäksi siihen salaattia, juustomakkaraa ja paistettuja perunoita, niin avot... 

Mutta, outoa tämä on olla kuskina juhannuksena, ei ollenkaan meikäläisen tyylistä, nyt vasta korkkailen siideriä... Ensi juhannuksena joku mökki on saatava, tai en ala ollenkaan! NIIH!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti