maanantai 9. heinäkuuta 2012

Sahanpurua ja persejumeja

Olin eilen lankomiehen ja naton talotyömaalla pikku apulaisena. Olen täysin kädetön itse talonrakennushommissa, mutta lyhyenä ihmisenä minua "käytettiin törkeästi hyväksi" naulojen ja puunkappaleiden noukkimiseen rakennustelineiden alta. Sinne kun ei meikäläistä pidempi henkilö mahdu kuin polvilleen eli juuri sopiva homma mulle... Neljä tuntia siinä raksalla vierähti. Noukkimisen sivussa köijäsimme myös liki tuhat kiloa tiiliä talon sisälle takan muuraamista varten ja kannoimme vielä muutaman (vitun) painavan hirren pois oikeitten raksamiesten tieltä.

Helvetti, mikä homma! Kotiin tultuani olin yltäpäältä sahanpurussa ja punaisessa tiilipölyssä. Kaiken hyvän päälle olin polttanut olkapääni auringossa, vaikka siellä ei edes oikeastaan paistanut aurinko! Mielenkiintoista... Suihkussa se sahanpuru ei meinannut lähteä hiuksista pois millään ja löysin niitä puruja tänä aamuna tyynyliinaan kaivautuneina... Ilmankos vähän kutitti viime yönä välillä...

Myös kroppa huomasi, että jotain on tullut tehtyä. Perskannikat on niin pirun kipeät, ettei meinaa pöntölle taipua istumaan! Taidan jättää sen tälle päivälle suunnittelemani pyörälenkin huomiselle tai keskiviikolle, sillä veikkaan, että istuminen fillarin satulaan saattaa olla melkoisen kivuliasta. Todellakin pain in my ass...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti