tiistai 10. heinäkuuta 2012

Miehet ovat Marsista

Joskus, niin kuin esimerkiksi tänään, mietin, että tuo minun ukkoni on kyllä jostain ulkoavaruudesta. Niin omituinen on välillä ko. henkilön ajatuksenjuoksu... Aamulla herra soittaa minulle klo 10.45 (nukuin pois kolmen edellisen yön univelkoja), että alahan herätä, hän tulee kohta ruokatunnille. Syy, miksi hän kampesi kotona käymään oli se, että tyyppi oli saanut jostain päähänsä, että hänen siskonsa perhe tulee meille kylään klon 12.00. Kauhea meteli siitä, että pitää imuroida ja pyyhkiä pölyt ja pestä vessa, kun täällä on niiiin likaista. Minä istuin hoomoilasena sohvalla ja ihmettelin, että mitä tapahtuu. Kun selvisi tämä hänen kuvitelmansa, tein virheen ja rupesin nauramaan... Siitähän sitten poru nousi: "sinäkään et tee mitään tämän talon siisteyden eteen jäkäjäkäjäkä..." Yritin selittää herralle, että olimme sopineet hänen siskonsa kanssa, että soitamme noin puolen päivän maissa ja sovitaan, milloin heidän vanhempi poikansa O voisi tulla pelaamaan meille pariksi tunniksi yhtä peliä, joka minulla on koneellani. Että minä kävisin hakemassa O:n ja veisin sitten pois, kun aikataulut vain natsaavat yhteen... Ei mennyt perille, ukko ei uskonut millään, että perhe H ei ole kokonaisuudessaan tulossa kylään ja rupesi imuroimaan! Minä yritin sanoa, että kyllä minä voin imuroida, mutta tyyppi vain mutisi, että en usko ja jatkoi. Tyydyin sitten osaani ja rupesin laittamaan pyykkiä koneeseen, että näyttäisin edes tekeväni jotain "talon siisteyden eteen"...

No, herra sai imuroitua, hörppäsi kahvit, jotka olin keittänyt ja lähti takaisin töihin syömättä mitään. Siivoaminen oli siis tällä kertaa tärkeämpää kuin syöminen, siistiä pitää olla, kun sisko perheineen tulee kylään... En voi kerta kaikkisesti käsittää... Jostain Orionin galaksista tuo on tänne tullut!

Ps. Näin kesken kaiken kirjoittaessani se miehen sisko soitti ja sanoi, että tulevat vasta huomenna ennen O:n jalistreenejä... En taida uskaltaa kertoa tätä asiaa miehelle...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti