keskiviikko 30. marraskuuta 2011

Sähkömiehen hommia

Töistä tullessani yritin sytyttää olohuoneen jalkalamppua: kuului helvetillinen poks ja kämppä pimeni... Fiksuna tyttönä päättelin, että jostain paloi sulake, mutta ongelmaksi muodostui se, että minulla ei ollut aavistustakaan, mitä tehdä asialle, koska sulakekaappi on niin korkealla, etten oikein yletä sinne ja vaikka ylettäisinkin, niin mistä helvetistä minä tiedän, mikä niistä sulakkeista on palanut...

Soitto siis miehelle, joka käskee nyt joka tapauksessa katsomaan sinne sulakekaappiin, että onko siellä edes uusia sulakkeita. Harjanvarren avulla ähisten sain kaapin auki ja taskulampulla tarkastelun jälkeen ilmoitan miehelle, että ei ole. Seuraavaksi mies sanoo, että katso, mikä niistä on palanut. Minä siihen, että en minä tiedä, ei tässä näy minun silmääni itse asiassa yhtään sulaketta, pelkkiä vipuja vain... Mies alkoi nauraa ja sanoi, että tsiigaa niistä se, mikä on eri suuntaan kuin muut ja käännä se valtavirran suuntaan.. Vittu, meillä on automaattisulakkeet, jotka eivät edes varsinaisesti pala, vaan iskevät vain virrat vikatilanteessa pois päältä! Minä sitten sen helkutin harjanvarren avulla väänsin vivun paikalleen, niin johan rupesi valot taas näyttämään. Hieman nyppii...

No, loppu hyvin kaikki hyvin. Mies sai päteä ja minä oppia uusia asioita... Tosin siitä jalkalampusta paloi vähintään joku lamppu tai sitten se meni koko paska sekaisin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti