torstai 27. syyskuuta 2012

Nokkosrokkoa ja muuta mukavaa!

Heräsin eilen aamulla järkytykseen: peilistä vastaan katsoi sian ja norsun sekoitus... Naama ja kaula olivat täynnä punaista pientä rypyläistä ihottumaa ja posket kuin hamsterilla (siis normaaliakin enemmän). Korvat olivat turvoksissa ja väriltään violetit, vähän niinkuin dumbolla, mutta olivat sen verran kipeät, ettei lentäminen tullut kyseeseen.

Sydän meinasi pysähtyä, mutta vastoin kaikkia vaistojani, en (heti) saanut sätkyä, vaan soitin rauhallisesti työterveyteen ja sain ajan ja aloin vasta sen jälkeen kuvitella itselleni kaikkia mahdollisia vaivoja, mihin oireenkuva voisi oikeuttaa. Lopulta päädyin siihen, että minulla on joko a) tuhkarokko (rokotuksista huolimatta, erittäin todennäköistä), b) parvorokko (olen tietääkseni sen jo kertaalleen sairastanut, vielä todennäköisempää) tai c) nokkosrokko eli akuutti urtikaria (oikeasti todennäköistä). Otin jopa lääkärille varmuuden vuoksi rokotuskortinkin mukaan, mikäli tässä joudutaan rokkotutkimuksiin... Se muuten löytyi yllättävän kivuttomasti, kerrankin olin laittanut jotain loogiseen paikkaan talteen...

Tapani mukaan olin taas kuvitellut kärpäsestä härkäsen ja lääkäri totesi minulla juurikin akuutin urtikarian eli nokkosrokon eli allergisen reaktion. Reaktion aiheuttajaa ei tosin ole keksitty mukavan lekurisedän kanssa, mutta sain onneksi tujut lääkkeet ja setä ystävällisesti antoi minulle eilispäivän sairaslomaa, en olisi nimittäin ihan vähällä rahalla töihin mennytkään, sen verran hurjan näköinen olin. Huppu päässä ja huivi naamalla kävin hakemassa aputeekista troppia, jotka onneksi auttoivat muutamassa tunnissa pahimpaan punoitukseen ja kutinaan. Tällä hetkellä puolitoista vuorokautta korvat ovat korkeintaan hieman normaalia punaisemmat ja lievästi kuumottavat ja naamassa on edelleen lievää ihottumaa, mutta se ei enää punoita, kutittaa vain hieman.Taivaalle kiitos antihistamiineista, olen näköjään sen verran ulkonäkökeskeinen näytän mieluummin normirumalta kuin suohirviöltä norsunkorvilla varustettuna...


2 kommenttia:

  1. tää on kyllä viihdyttänyt mua koko viikon! :D

    VastaaPoista
  2. saibu: ole hyvä vaan, vahingonilon on paras ilo... :D

    VastaaPoista